...och så kom vi till packningen

Idag har jag fått mycket gjort. Jag har ridit, packat, kollat på alla bra tv-program och spelat fotboll. Dock inte gjort en enda läxa men det är ju en annan historia...

Hur som helst så har jag dragit några slutsatser.
1. Min mor kan inte packa.
2. Min mor bör inte hjälpa andra att packa.

Åsa Nylander har nog inte hört "less is more" särskilt många gånger, det är i alla fall inte det första man tänker på när man ser hennes stora resväska full med kläder. Som den goda dotter jag är så skulle jag hjälpa till att sortera bort kläder som ansågs onödiga. Mitt råd var att plocka bort några av de 20 linnen hon packat ner. Jag lyckades få bort tre... Jag avrådde henne även från att ta med sig långbyxor. Hon har minst två par med sig. Allt efter att tiden gick blev min insats som packningsguru mer och mer halvhjärtad. Det hela slutade med att jag muttrade att hon skulle lägga tillbaka allt igen. Mamma gick dock därifrån med ett glatt leende på läpparna och var mycket nöjd över den lilla hög med kläder hon stolt lyckats utesluta.

När det sedan kom till min packning så gick den  på ca 10 minuter. Klänningar, shorts, linnen, t-shirts, jag hade allt jag behövde för 17 soliga dagar! Mamma var inte lika nöjd insåg jag ganska snabbt efter att hon kikat genom innehållet. Med snabba steg kilade hon iväg till min garderob och med sig tillbaka hade hon diverse kjolar och tröjor. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men innan min packning var över så hade jag ungefär lika mycket med mig som henne. Men,men hon är ju söt endå min mor, även fast hon är kass på att packa!

Förövrigt så har jag sagt hejdå till de flesta idag. Jag kommer sakna er! Skulle gärna vilja vinka av esteterna också, gärna med en liten fika eller liknande imorgon.

Hejdåååå!!

/ E


 


Kommentarer
Postat av: Madde

Haha ni är medveten om att man får ha max 10-20kg per person eller nåt sånt beroende på flygbolag :P annars blir det dyrt :P

2008-12-08 @ 08:09:42
URL: http://sickcyclecarousel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0