Murder Moose

Att det finns älgar i skogen det är något jag aldrig betvivlat, men att jag skulle träffa på en, de va som faaaan...

Jag, Ida och Malin tog våra älskade havremoppar för en lugn och stillsam uteritt i skogen. Sakta men säkert passerade vi den ena granen efter den andra. Jag ska säga er att jag alltid håller på att skita i brallan av skräck när jag rider ut, tanken på att träffa på en björn eller en älg eller annat djur med stora vassa föremål, skrämmer mig! Hur som helst så var jag ju inte ensam så hittills hade allt gått bra.  Efter en liten stunds diskuterande om vad som ska stå på min blivande konntaktannons, närmade vi oss ett kalhygge! Det var då det hände! "ÄLG" gastar Ida och jag skriker för fullt hals rätt ut! Jag kollar åt höger och vad ser jag? En mordisk murder moose i full fart påväg upp i skogen, å tack gud för att den inte sprang åt vårat håll! Helt plötsligt skymtar jag den långbenta kreaturen igen och börjar åter igen föra konstiga ljud för att skrämma den. Ida pratar glatt vidare om den "coola" upplevelsen medan Malin aldrig fick syn på varelsen!

Tack vare mig så kom vi hem med livet i behåll! Jag hotade med att skjuta den, å så upplyste jag att älgfilé är en delikatess utan dess like! Det gjorde nog susen...

Nä nu ska jag sova, äventyr som detta gör mig sömnig!  GODER NATT


/ Elin&Hälge


moose

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0