Landet långt borta

Landet långt borta, närmare bestämt Thailandet, verkar om möjligt ligga ännu längre bort nu. Jag som nästan kunde känna värmen för ett tag. Den 17 dagars långa semestervistelsen kanske inte blir av som det ser ut i dagsläget. Konflikterna har bland annat resulterat i att två flygplatser, varav Bangkoks dit vi ska / (skulle...?) , har hamnat i demonstranternas händer. Tusentals resenärer blev häromdagen fast på bara flygplatserna arlanda och köpenhamn p.g.a detta.

Fick svar på ett mail från mina kusiner och deras familj som redan är framme. De befinner sig i Phuket och har det hur bra som helst. Verkligen kul att höra! Men det fick mig samtidigt att längta ännu mer. Men vad kan man göra egentligen? Jag tror inte direkt att denna konflikt kommer att lösas upp inom 9 dagar, det vore för bra för att vara sant. Samt att det känns som att rötterna ligger djupare ner än så. Man kan egentligen bara hoppas, och det ska jag göra med varenda liten del av mig själv!

Kommer vi att få våran efterlängtade drömsemester?

/ E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0