Ångströms-frisören

För en liten stund sen hörde jag rakapparaten gå igång inne i köket. Då visste jag att det var dax för min käre farsgubbe att få sitt hår klippt. Detta brukar i allmänhet leda till ett litet gräl som vid många andra diskussioner då det finns olika viljor. Idag var det ganska lugnt och stämningen fredlig, vilket fick mig att lämna mitt lilla krypin för att kika vad som egentligen stod på. Jag tog helt enkelt med mig min lilla kamera för att dokumentera det hela. Där i köket sitter pappa på en stol och mamma står med rakapparaten i sin hand. När jag smyger fram för att ta min lilla bild jag hade tänkt ladda upp här så möts jag av starka protester. Jag får till slut min lilla bild med villkoret att inte ladda upp den (...) och knatar därefter tillbaka till mitt rum.

När jag väl slagit mig ner vid datorn igen hör jag att viljorna i köket gått skilda vägar. Ett missnöjt litet mutter och pappa springer in på toa för att styra upp frisyren själv medans mamma ropar att han ska komma tillbaka. Jag kan inte låta bli att fnissa lite för mig själv. Det är såhär det går till när ångströms-frisören tar fram sin klippmaskin!

Nu är det fred igen i köket och jag funderar starkt på att bli ett med min säng!

Adj-Ö  

/ E

Kommentarer
Postat av: Madde

haha bra inlägg :) (Y)

2008-10-26 @ 21:58:36
URL: http://sickcyclecarousel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0