Storhet

Egentligen borde jag åka upp till stallet och rida, men jag fastnade för ett program som aldrig tidigare intresserat mig. The Operah Winfrey show. Programmet handlade idag om personer som har återhämtat sig från en väldigt svår olycka och personer som förlorat någon närstående i en olycka.

En kille krockade med en annan när han spelade amerikansk fotboll. Hans nacke blev allvarligt skadad och möjligheten att han skulle kunna gå igen var 10-20 %. Fem månader senare var han uppe på benen igen.

En annan kille, 21 år,  gick efter en öppen motorväg. Han blev påkörd och allvarligt skadad. Hjärnan visade inga spår på aktivitet. På körkortet stod det att han var organdontor. Njure, hjärta, bukspottskörtel, ögon- allt som kunde doneras, donerades. Tack vare det kunde fyra andra personer fortsätta sina liv.

Jag tror jag har fattat vad storhet hos en människa är....


/ E

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag såg faktiskt också en stund på det där. Håller helt och hållet med dig!

2008-10-28 @ 16:49:17
URL: http://sickcyclecarousel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0