800 grader

Idag har jag gjort en stark insats: ridit i 100 grader minus. Det var kallt som fan och jag dog, eller iaf så dog delar av min kropp. Mina kinder frös till is ett tag, ganska cool känsla. De vart liksom hårda som en betongvägg. Det var ju nått nytt. Men jag ska vara ärlig, den enda anledningen till varför jag red var att jag inte spanat in termometern innan jag for upp till stallet.

Efter stallet var det bara att kasta om kläder till fotbollsoutfit och snabbt åka iväg till vallens lilla gympsal. Våran fystränare Håkan tror att vi är ett gäng smidiga akrobater som kan göra alla hans spänstiga övningar. Det kan vi inte. I alla fall inte jag. Jag vet inte vad, men något ät garanterat på fel plats i min nacke/rygg. Plus att jag redan har träningsverk..De äger inte.

Jag ska väl ta och hoppa in i duschen nu. Jobbigt. Duscha är verkligen jobbigt. Visst, det är skönt att bli ren och lukta gott och allt sånt där, men att håret blir blött, så jäääävla jobbigt! Och för att inta tala om känslan när man måste stänga av varmvattnet. Brrrr!!!!! Man fryser ihjäl och vet att det kommer bli ännu värre när man kliver ut ur det iaf relativt varma badrummet. Det suger.

/ E


Kommentarer
Postat av: nyb

gere! det är skönt och duscha! och dessutom blir det inte kallt i badrummet om man duschar tillräckligt länge ;)

2009-02-17 @ 23:41:25
Postat av: malin

WORD Elin.... att duscha är det värsta som finns och det med råge. Och det värsta av allt är att är att ingen kan förstå att jag tycker det. Men du är min like.

2009-02-19 @ 10:49:40
URL: http://birdstrike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0