Jag kommer aldrig sluta skratta åt fisar

Det är efter midnatt och en kille och en tjej ~20 sitter på spårvagnen och pratar högt. Båda två verkar vara ganska fulla.


Tjejen: Förresten, vad är det jag har hört om att du ska börja dricka vin? Det är ju jätteäckligt. Fast i och för sig, man blir full snabbt och det är billigt och...

Killen (avbryter): Ja, men det är inte därför.

Tjejen: Va?

Killen: Jag vill kunna dricka det på middagar och dylikt, som en social grej liksom. Inte för att bli full.

Tjejen (märkbart upprörd och helt seriös): Men vad är det som händer med folk egentligen?! Bara för att vi har fyllt 20 betyder inte det att vi måste börja tycka om alkohol, sluta skratta åt fisar och avsluta våra konton på Lunarstorm! Fan!




Tänk vad tråkigt om vi förlorade våran barnsliga sida! Den är bland det roligaste jag vet. Utan den skulle ju tillvaron inte alls vara lika rolig. Bara tanken på att växa upp skrämmer mig, därför hoppas jag att även om livet tar en seriösare vändning och man blir tvungen att tackla vardagens "måsten" på ett annat sätt, som en vuxen, så hoppas jag att min barnslighet fortfarande ska hänga med mig!

/ E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0