Jag har ingen mobil

Nu ska jag berätta om ett satans jävla helvete som inträffade på självaste nyårsafton. Elin Nylander, d.v.s jag, tappade bort mobilen! Eller tappade och tappade, jag stoppade ner handen i fickan och kände inte annat än ett stort HÅL! Fick panik, men vad kunde man göra.. vänta och se om den dök upp på ett eller annat sätt...

Det gjorde den, inte så att jag kunde hålla och smeka den, men en utländsk kille ringde och hade hittat den. Bestämde träff med honom på biteline klockan fyra på nyårsdagen. Tre timmar senare ringde han igen, och tydligen hade han fått ett väldigt brådskande besked om att besöka någon släkting i hudik. Jag blev tveksam, men då säger människan istället att han kan posta den, eller att vi kan få den klockan 9 samma kväll. Jag ringer pappa och ber honom prata med snubben, som inte verkar ha alla hästar hemma. När jag och pappa senare talas vid, efter deras samtal, så har killen varken sagt vad han heter, vart han bor, sitt mobil eller hemnummer o.s.v, inte lämnat ut någon som helst fakta.Skumt. Han har tydligen berättat att det var dålig laddning på mobilen, så pappa ber honom att låta bli att använda den. Då frågade han om han skulle stänga av den? Sorry man, jag har pinkod.. De hade istället bestämt att pappa skulle ringa min mobil klockan 10 idag och att vi sedan skulle hämta den. Pappa ringde, mobilen var avstängd....

Vi har ringt till polisen och anmält den försvunnen, så nu återstår bara att se om människan lämnar in den. Jag har inte alltför stora förhoppningar egentligen men... han borde ju ha lämnat den dit själv i första hand. Om han nu inte var så sugen på att återlämna den så borde han ju inte ha gjort sig besväret från början, eller?! Fan.

Om ni ser en utländsk kille med en röd sony ericsson 310i walkman, eventuellt på bussen mellan kvissleby-sundsvall centrum, kan ni ju hålla ögonen extra öppna. Om ni ser att bakgrundsbilden är två människor sittandes på en strand i skymningen, ska ni rycka den ur handen på han!!

Ni som trott att jag ignorerat er eller liknande, kan alltså sluta upp med det. Min mobil är eventuellt stulen... Vill ni nå mig får ni ringa på hemnummret eller leta upp min mammas mobilnummer. SUCK SOM FAN.

Nu ska jag svära alla fula ord jag kan i hela världen. Sen ska jag umgås med amanda. Heido.

/ En arg elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0