Judehatten

- 20 grader kallt och jag kommer pustandes innanför dörren.
"Det är så jävla kallt ute satt snoret fryser till is i näsan" ropar jag till min mor för att hon ska förstå vilket lidande hennes dotter utsatts för, när jag åkte upp för att mocka hästskit.
"Jaha... kom får du se vad mysigt jag har det då!" Blir svaret jag får tillbaka.
Jag styr mina steg mot badrummet och gläntar på dörren.... Där inne, täckt av badskum i ett badkar med ångande varmvatten, ligger min mor och ler nöjt. "Hämta kameran då!" kommenderar hon mig, och jag gör ( för en gångs skull ) som jag blir befallen.

Ni kanske undrar vad denhär historien ska leda till, om inte ännu mer över namnet på inlägget, "Judehatten". Det var nämligen så att när mamma låg och lekte sjöjungfru där i badkaret och hade så hiskeligt mycket skum till övers så kröp min kreativa sida fram! Jag skapade därför en huvudbonad på hennes hjässa, som jag så vackert döpte till just Judehatten! Det är denna ni kan skåda på bilderna här nedan, fin inte sant?  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0